torsdag 4 december 2008

Nu har det hänt igen...


Ja nu har det hänt igen....idag har jag varit på vårdcentralen och sjukhuset hela eftermiddagen..började få ont i min högra arm/axel i veckan och det har bara blivit värre trots att jag ätit muskelinflammations tabletter. I natt kunde jag inte sova alls för varje rörelse jag gjorde så värkte det bara dunkade och pulserade!! Ringde vårdcentralen på morgonen och fick en tid 13:30..kunde knappt köra bilen så Jimmy fick följa och hjälpa mej att växla bilen när jag körde för han var hemma från skolan idag pga tandvärk och så har han haft en släng av magsjuka.
När jag kom dit gjorde de massa undersökningar, de skickade mej till lab för att ta 6 rör med olika ta blodprover samt till röntgen för att ta bilder på in axel. Det var inte det lättaste för jag kan knappt inte ens ta av mej el på mej så det var fruktansvärt vilken smärta..
Sen tillbaka till Vc igen och fick till svar att det var urkalkning igen som jag hade i somras men denna gång i höger!!!
Ännu värre för jag är helt handikappad nu, kan inte lyfta armen eller nåt..
Jag fick kortisonspruta på det ondaste stället och ojojoj vad det gjorde ONT! Tårarna rann så otroligt ont gjorde det... fick sen massa tabletter och hon sjukskrev mej i 2 v till att börja med och sen ev förlängning. Jag hade sån smärta efteråt och jag kunde bara inte köra bilen..kunde inte sträcka mej så långt fram som till ratten. Som tur var kom P och hans jobbarkompis och P fick köra hem bilen och nu har jag legat i soffan i ett par timmar..har sån värk så jag går åt snart!!!
Sackars mej....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch sys, stackars dig ja! Mamma o H kommer ner o tar hand om dig lite imorgon em.
Tänker på dig!
Kram

Åsa sa...

men ush din stackare, vad jobbigt vännen! Hoppas det blir bättre snart. Många krya på dej kramar från lilla mej`=)

Anonym sa...

Isch va tråkigt! Måste va jobbigt o va så ung o ha ont. Hoppas de går över snabbt!