måndag 19 november 2012

Måndag

Ja då var det måndag igen och jag är ledig idag så himla skönt att va ledig en måndag då är man verkligen ledig:) När man är ledig en fredag är det mer måsten på nått sätt för att det är helg. Man brukar städa av lite, handla och förberede middag till kvällen osv...
denna helg har varit bra och lugn det är skönt det!
Fredagen var vi bjudna på middag till vänner blev lax, potatis och romsås sallad så gott! Sen blev det fruktsallad och glass och blåbärsspaj till efterrätt med kaffe.

Lördag blev det till att städa här och på eftermiddagen åkte jag och Lucas och handlade på maxi och lite på willys också, hem och packa upp allt...var ju en hel del så det tog ett tag:)
Kvällen blev det mys med kycklingrullar, sallad och lite vitt vin. Kolla lite på tv.n men tyvärr är det ju mycket repriser på bra filmer som man redan har sett...

Igår var det söndag då bakade Lucas och jag pepparkakor på egen deg som jag gjorde i lördags för den ska ju stå och vila så kryddorna kommer fram. Blev iallafall massor av pepparkakor!! Så nu har vi så det räcker här:) Tog sen en långpromenad och en tur i lekparken så skönt ute.

ja det var lite om helgen det...snart ska vi ut och gå en promenad och sen bara vara kanske att jag bakar lussekatter och saffransbullar med mandelmassa sen det var mammas favorit....detta blir första julen utan mamma och mormor det känns så fruktansvärt tomt!!!!!

Kram

Inga kommentarer: