söndag 29 juni 2008

Söndag




Här är det söndag eftermiddag, jag jobbar hela den här helgen och det är väl inget vidare men det får gå.. Igår jobbade jag 7-16 så på kvällen gick Peter och jag en promenad till Östensson och handlade lite smått, sen gick vi hem och lagade mat. Vi grillade både kyckling och kött så gott köpte även ett supergott bröd till. Ibland är det gott med färskt bröd till grillat.

Senare tog vi några drinkar och lyssnade på musik, på våra gamla LP skivor, sånt är kullt!! Lyssnade på Samantha Fox, Paul Rein, Nik Kersew + massa annat så bra var det:)

Satt uppe rätt sent så idag när klockan ringde vid 5:30 var man rätt så seg snoozade flera ggr... har delat pass idag såå trist. Jobbade först 06:45-11:45 åkte hem och har vilat och ätit lite och nu ska jag snart åka iväg och jobba igen 17-21... det blir 10 mil för mej att åka idag och 2 timmars restid!!! Roligare kan man ju ha det!


Snart kommer min syster hit med sin vovve Harry och vi ska vara hundvakt tills imorgon, funderar på om jag ska ta med honom till jobbet idag för de gamla som jag arbetar med blir så glada då.. för er som inte vet så jobbar jag som undersköterska på ett demensboende. Har jobbat där i 8 ½ år nu.


Imorgon är det måndag och då är jag ledig och även på tisdag ska bli så skönt jag längtar verkligen, ändå gången man längtar till en måndag:) Ska koppla av och bara småpyssla lite.


Idag har förresten min älskling namnsdag det är Peter idag överraskade honom med bakelse och 1 trisslott som han vann 25 kr på, han får ta en ny och vinna storkovan då, drömma kan man ju:)


Det var allt för mej idag...

Inga kommentarer: