fredag 28 november 2008

Pysslat


Idag har jag grejat och pysslat hela kvällen efter jobbet..kom hem vid 17 då slängde jag ihop en deg på ett brödrecept mamma gav mej idag när jag var där.. det var ett nytt recept med typ limpor med rosmarinkrydda i brödet. var ju bara tvungen att testa det och det blev ju himla gott!!
Sen tränade jag 1 mil på crosstrainern och så blev det till att pyssla lite inför advent.
Tog fram julgardinerna och strök dom, sen var lilla sonen och jag ute i garaget och hämtade lådan med alla adventsljusstakar och alla funkade i år, helt otroligt för alltid är det någon som är trasig...
Satte upp gardinerna i köket och fixade med stakarna och stjärnorna i fönstrena..och så blev det nya gardiner i vardagsrummet också, bytte ut en panellängd till en mönstrad så blev ju allt som nytt. Passade även på att städa kök och vardagsrum med damning, dammsugning och skrurning av golvet. Känns ju skönt att ha lite fixat...har resten av huset kvar imorgon så arbete finns det ju alltid...tänkte även passa på och baka lussekatter också:)
Nu ska jag sova..kram o gonatt
****************

2 kommentarer:

Darkland sa...

Duktig du är som pysslar Milla:) JAg har med donat idag, eller håller på just nu åxå, satt upp stakar o så:) Lyser fint nu;)
Kramis

Malin E sa...

Oj va du har fixat,kort kort!!!
Här har jag hållt på lite idag oxå, i vardagsrummet.Har bara golven kvar nu men först måste jag ta hand om all tvätt som finns där och en del sysaker osv.SEN ska jag skura mina golv och då tar jag hela bottenvåningen på en gång...fniss..
Kram MAlin