måndag 3 december 2012

Nu har första advent varit

Ja igår var det ju första advent och det tycker jag är så himla mysigt, jag hade tagit ledigt i helgen från jobbet för jag vill vara hemma och pyssla och njuta.
I lördags var vi på stan och letade efter en ny overall den nya från förra året var ju för liten upptäckte jag i veckan...det var inte det lättaste att hitta någon ny för det var utplockat men en turkos/blå blev det som va så fin och en blixten tröja som han tittat ut i hm katalogen:) men den får han när han fyller år nästa helg. På eftrrmiddagen bakade Lucas och jag lussekatter och lussebullar med mandelmassa i det är en favorit som jag alltid gör varje år.
Kvällen blev det god mat färsk pasta med citron och spenatsmak, lax och romsås sallad. Sen lite glögg mys<3>
Fösta advent tände vi första ljuset på morgonen och åt skinkmacka var ju tvungen att köpa en liten skinka och griljera och det va ju så gott.
Sen åkte vi till Linköping med Jimmy och hans tjej på julmarknad i gamla Linköping det va snö och kallt men ändå mysigt att strosa där. Stannade till på ikea huset också och köpte blått barnbord och 2 blå stolar till Lucas lilla rum och en hylla också det blev görbra när vi fixade till det hemma sen.
Avsluta kvällen med en glögg tänd brasa och massa ljus.
Idag var det - 12 grader på min lediga dag vaknade till en tänd brasa iallafall och det blev jag ju glad för mysigt att vakna och brasan sprakar och det är tända stjärnor i huset.
På förmiddagen var vi ute Lucas och jag på promenad men det va kallt blev en liten tur till lekparken men sen sprang vi hem och värmde oss. Snart blir det kaffe och lussekatt får unna sig lite iallafall:)

Inga kommentarer: