fredag 14 december 2012

Pepparkakor

Ledig idag äntligen!!!
Så himla skönt och inga måsten bara göra det man känner för och idag känner jag för att baka som är bland det roligaste som jag vet.
Igår slutade jag tidigt och ville så gärna baka pepparkakor för vi skulle på lucia firande på dagis och se när Lucas var med i lucia tåget och var tomte. Då skulle alla ha med sej egen fika korg och då passar ju nybakade pepparkakor...hann ju inte göra någon deg så jag tänkte att jag köper en liten deg och väl hemma började vi baka men fy!! aldrig mera köpedeg!!!!
Den var inte alls bra deg inte god och pepparkakorna vart äckliga så jag slängde allt. Gjorde en egen deg och den ska vi baka av nu bra mycket bättre!!!

Sen blir det att sätta ihop ett pepparkakshus också det är så roligt att garnera tycker jag.
En perfekt ledig dag innan helg jobbet drar igång, föresten bakade jag pepparkakor på jobbet igår också med mina brukare de blev så glada sen klädde vi granen tillsammans och imorgon har jag lovat att vi ska baka lussekatter. Så det blir dubbelt upp att göra allt hemma och lika på jobbet:)

Inga kommentarer: