lördag 22 december 2012

Snart är det julafton

Ja nu är det inte långt kvar tills det är barnens stora dag...idag har vi varit i Örebro på Mariebergs köpcentrum det va massa folk där vi var väl rätt klara med alla julklappar men ändå hitta man ju några till det gör man ju alltid. Men det va kul bara att komma ut Jimmy och hans tjej var också med.
Vi åt mat på ett ställe som inte alls va gott fy....var inne på lagerhouse där kan jag gå hur länge som helst och bara kolla. Jag köpte iallafall en rosa pajform och ett visp skål set i tre pack i rosa färg så klart jag älskar ju rosa!!
Köpte även bingolotter till uppe sittar kvällen imorgon:) hoppas på vinst.
Väl hemma så stekte jag köttbullar och griljerade skinkan och gjorde en sort julgodis bounty det är kokos choklad. Sen gjorde Jimmy Sanna och Lucas färgade marsipan som de doppade i choklad och strössel
Skönt att få lite gjort iallafall..blev ingen städning idag som jag hade tänkt men det får bli imorgon och sen kommer några kompisar en sväng och ska fika.
På kvällen ska vi äta julmiddag här hemma i familjen bar ett litet julbord det är lagom. Sen är den stora dagen med alla julklappar. Vi ska till pappa med sambo och fira sen på kvällen kommer svärföräldrarna hit så det är lagom.
Ha en mysig kväll alla

Inga kommentarer: