tisdag 21 oktober 2008

Känner mej så ledsen..

Usch vad jag känner mej ledsen..min älskade lilla fågel är sjuk..började i söndags att jag tyckte hon var så konstig satt och burrade upp sig bara och ville inte äta eller nåt. Andades jättekonstigt liksom att hon flämtade...
Igår blev det värre ringde vetrinären men det var stängt. Tänkte ifall hon hade tt ägg som hon inte fick ut.
Hon har nämligen lagt obefruktade ägg förr sist var väl för 1 år sen. Idag ringde jag från jobbet till vetrinären och fick komma på fm, kunde ta komp och åka ifrån jobbet.
Mamma var snäll och följde med och hjälpte mej med den stora buren och när vi kom in dit så undersökte de henne jag fick hålla henne på rygg och veträren TRYCKTE jättehårt på hennes mage och tryckte in en stor tops där bak för att se om han kunde känna något ägg, men han kändes inget men hon var precis svullen... jag trodde att Ludde dog i min hand för hon låg precis stilla och andades knappt fy vad hemskt det var!!!!!
Han sa att han trodde att hon inte skulle klara sig fy vad ledsen jag blev för Ludde betyder ju så mycket för mej hon är ju så tam, älskar att gosa osv...
Fick penicillin utskrivet ifall det kunde vara någon infektion så det gav jag henne när vi kom hem och det var inte det lättaste precis. Hon blev helt konstig av det efteråt för det blev nog för mycket för henne på en gång... hon bara blundade och gick ner och satte sig på marken och det vet jag att fåglar bara gör om de är sjuka.. jag bara grät och mår så dåligt!!!!
För en stund sen så åt hon lite och satte sig på pinnen igen, jag hoppas så av hela mitt hjärta att hon ska bli frisk och att penicillet hjälper.....

3 kommentarer:

Darkland sa...

Men lilla vännen, fy vad tråkigt med din älskade pippi.:( Hur har det gått nu? Hoppas hoppas det gick åt rätt håll! Håller alla tummar hon blir frisk.Kram kram!!!

Anonym sa...

Håller tummarna för dig. Det värsta som finns när ens älsklingar (djur) blir sjuka.

Anonym sa...

Vi tänker på dig o Ludde, Harry o jag!
Hoppas hon är bättre nu!
Kram