söndag 12 oktober 2008

Söndag kväll

Ja här är det visst redan söndag kväll sitter uppe här själv. Har haft fullt upp idag...
Jobbade 7-16, hem och planterade 40 häckplantor som hade dött... mamma och jag satte 190 plantor vit brudspiréa i höstas men så var det flera som inte klarat sig och det beror mycket på vår granne som planterade färdigrullar gräs i somras och la massor av gräs över våra plantor så de kvävdes....:(:( INTE KUL!!!
Men P och jag höll på med detta ute ett bra tag och sen satte jag ljung och grönkvistar i blomlådor och krukor på trappen. Blev så fint så. Kul att greja och göra fint till hösten tycker jag.
Sen var det bara in och baka chokladbollar och en grovlimpa..Robin fyller nämligen 13 år imorgon så det blev att förbereda en del till det... var även o hämtade syrran vid bussen i stan som kom hem efter semester i Tunisien och var det någon som blev glad att se syrran var det hennes hund som vi var hundvakt åt, han ylade typ:) vi blev ju också glad att se henne men gladast blev ju vovven!!
Nyss har jag avslutat med att storstäda hela huset skönt att ha det gjort idag så slipper man det imorgon.
Kom och tänka på bilden med lösgodiset jag satte in det var lääängesen man åt sånt där nu blir oftast vv choklad om jag äter något nu förtiden...
Nej mina vänner o ni andra nu måste jag greja vidare här.
Må så gott!!
Kram
^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
Avslu

1 kommentar:

Darkland sa...

Skoj o läsa om dina dagar vännen. Vart nåt fel här på min blogg innan, kom in på din sida ( & andras) flera gånger utan att ens trycka, helskumt.:( jaja, ville bara skriva lite till dig.:) kram