måndag 11 augusti 2008

Fika kväll


Fika kväll har det varit här ikväll... En kompis Anna ringde och frågade om hon kunde komma hit och fika idag och det gick ju bra det. Men så var jag ju tvungen att åka till Vc idag för att få ett sjukintyg och det var inte kul att gå dit var ingen rolig läkare han tyckte jag skulle börja jobba imorgon..jag som har så ont kan absolut inte göra det. Det enda han kunde sträcka sig till var att sjukskriva mej bara tills på fredag!!!!
Alltså måste jag börja jobba på måndag och nästa vecka har jag en 6 dagars vecka om jag inte får ledigt på helgen som jag har lagt in om sen innan semsetern. Vet inte hur detta kommer att gå för jag har sån otrolig värk!!!
Har ju försökt att börja smått med saker för att få upp rörligheten i armen och bara när jag bytte lakarn i sängen i helgen fick jag göront!!
Iallafall fick jag ju läkartiden kl 15 idag var meningen att Anna skulle komma på eftermiddagen men det fick ju bli vid halv fem istället och då kom även hennes sambo som även är Peters kompis och deras 3 barn. Så vi var 9 st som fikade var fullt hus:)
Peter och Johan snickrade för fullt och vi satt i köket Anna och jag o drack kaffe o snackade skit. Klockan den gick så vid 21 gick vi in till tv:n och kollade på Lyxfällan, det är himla intressant och kolla på. Man fattar inte hur en del sköter ekonomin ibland..idag handlade om ett par på 20 år de hade inte öppnat en räkning och betalat på ½ år..
När vi satt där och kollade så mumsade vi på lite ost och kex...så det har varit en riktig fika kväll i många timmar. Nu är det bara jag o Robin som är uppe de andra sover..jag har blivit värsta nattugglan nu, det är på både gott och ont. Men jag försöker gå upp runt nio tiden på morgonen det känns lagom faktiskt.
Idag kom 2 glas med posten som jag vunnit på tradera det var 2 blåa coca cola glas, började ju gilla dem när det nästan var slut på mc donalds kampanjen med glas..ville så gärna ha rosa glas men det är omöjligt att vinna på tradera...folk är som galna och kan bjuda typ 105 kr för 1 glas och sen är det frakt på det också så det blir ju svindyrt!! har vunnit 2 lila också och 1 lila glas fick jag förra veckan men det andra har inte syns till, undrar just när det kommer.
Ja detta får bli allt för idag.
Kram och hej...

2 kommentarer:

Darkland sa...

Gud vad DUM doktorn var som sa så:( Vet exakt hur det e, förbnnade nötter som inte lyssnar:( Tänker på dig! KRAM

Veronica sa...

Men fan för läkare som inte fattar att man har ont!!! Är väl ingen som vill ha ont heller - då går man väl hellre och jobbar om man kan *suck* Hoppas att det blir bättre i armen nu ... stor kram till dej :)