söndag 10 augusti 2008

Regnet det bara öser ner...


Usch det bara regnar idag och jag som inte gillar det...det var ganska fint när jag vaknade vid halv tio så jag bytte om och tog en promenad, det var himla skönt!!
Nyligen kom Jimmy hem från fotbollscupen så jag har tagit hand om massa blöta fotbollskläder som luktar fasen.... lika bra att ta det på en gång så det inte stinker ännu mera:)
Han har varit borta i 3 dagar så nu är han rätt så trött..
Igår var mamma här och hjälpte till i trädgården, rensade i mitt trädgårdsland, är så kul för det växer som bara den där...är säkert runt 40 tomater på bara 2 tomatplantor, sen är det 2 klasar med vindruvor som har kommit, massa smultron som är så stora och goda!! och mina morötter är mini...de är på gång men jag hade satt dem för tätt så jag fick dra bort en hel del som var små så de större får plats att växa till sig.
Ja det är verkligen kul att ha ett trädgårdsland och odla massa saker själv!! Någon gång i framtiden skulle jag vilja ha ett litet växthus skulle va skitkul!!
Sen hjälpte mamma till och rensa i ena häcken mot grannen, vi satte ju häck för 1 år sen och man vill ju att den ska växa fort men det gör den ju tyvärr inte men nu när allt ogräs kom bort så växer nog häcken mera får vi hoppas... vill inte ha insyn till grannen tur att vi har altanen mot andra sidan.



Något jag är irriterad på är att en viss person som läser min blogg tar bort sin ip adress när den går in på min sida för att snoka så det inte ska synas att den varit och läst..men grejen är ju att jag vet att den läst ändå för det står besökare okänd med ett ? så har det inte stått någon gång förrut i min blogg förrens för någon vecka sen..så den personen är ju avslöjad ändå liksom...så fånigt!! om folk går in och vill läsa så ska det väl inte vara så hemligt...sånt gör mej jäkla irriterad!!! eller hur syrran???? visst är det urfånigt!!!! vet att du tycker det också är urfånigt!!!

2 kommentarer:

Darkland sa...

Hej vännen! KUL o läsa din blogg:) Ja, regn öser ner här med, sonen ska lira match o antar hans kläder kommer stinka som Jimmys ;) *skratt*. Hur e det med din arm nu?
Fy vad en del folk är dumma, det är sjukt att gå tro man inte syns liksom. Suck!
KRAM

Anonym sa...

Mm, vi vet ju båda två vem h*n är liksom! Har ju även varit inne på min sida..

Ikväll funderar jag på att baka o åka ner med lite till pappa imorgon. Kanske du oxå vill hänga med??

Kram