lördag 2 augusti 2008

Ajaj..



Suck....ja då har man varit på sjukhuset i nästan 4 timmar..har haft så ont i min vänstra arm länge nu och det har bara blivit värre de senaste dagarna. Och i går var det olidligt vi hade kompisar här hemma på kvällen och grillade, sen satt vi ute på altanen till sent var nog runt 01:30 som de gick hem. Var ju himla kul men jag hade nån otroligt värk kan inte bära något med vänster..det pulserar av smärta!!!!!
Kunde inte sova hur jag än låg så värkte det nåt otroligt, somnade till slut av utmattning..men sov bara ca 3 timmar. Ringde sen till jourcentralen på morgonen och fick en tid till 11:15...
Väntade 1 timme innan vi fick komma in och sen kom jag äntligen in och hon klämde och kände jag har ont på 3 ställen i axel/överarmen det var ovanligt sa läkaren och ville skicka mej till röntgen. Kom upp dit sen blev det att vänta igen..sen kom läkaren och sa att jag hade en stor inflammation och av den hade jag fått en akut urkalkning i lederna vid inflammationen i armen. Hon förstod att jag hade sååå ont...
Sen fick jag en kortisonspruta rätt in där jag hade som ondast och jag trodde att jag skulle gå åt av smärta!!!!
Sen blev det fulldos panodil och inflammationshämmade tabletter, sjuksrivning på flera veckor, så trist!!!
Så nu ligger jag här i soffan och skriver med en hand, känner mig helt handikappad!!!
Kan ju fasen inte göra nåt..bara att ta på sig tar en evighet och Peter får hjälpa mej att ta på mej, han var med inne hos läkaren hela tiden och det kändes jätteskönt. Det var lite från mej iallafall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, tänker på dig sis! Nu får P hjälpa dig med allt o barna med! Ja kan komma ner o hjälpa dig med. Ring när du ska handla så bär jag!
Kramar

Anonym sa...

Fyy så trist!! Hoppas att du kryar på dej fort o att det onda försvinner snabbt. Kram Vera

Anonym sa...

Peter, hjälpa dig att klä på dig?
Är ha inte han duktigare på att klä av? Mohahahaha!

Du får krya på dig!