torsdag 31 juli 2008

Ullared






















Igår var Mikaela jag och barnen i Ullared, gick upp kl 04 och då var barnen pigga konstigt nog men det var väl för att vi skulle göra något kul:)
Åkte vid 05:30 och vi var lite sega alla men vad gör man inte för att åka till Ullared:) nej då men det är bättre att gå upp tidigt så man kommer in skapligt och slippa kön.
Kom in direkt vid 09 tiden utan att behöva stå i kö även denna gång och det är ju skönt, stå i kö är ju ingen höjdare... Började på nedre plan och det blev ju poppis hos barnen som gillar data prylar.. de fyllde en hel vagn direkt med stora kartónger av högtalarsystem, tangentbord för spel , hörlurar m.m. 2 st av allt! Så det var bara att gå ut och hämta en kundvagn till så jag kunde fynda lite också..
Blev mest kläder till grabbarna, hittade inga kläder till mej som jag tyckte om..kul att gå runt och kolla. Ni ser lite bildbevis vad vi handlade:)
Var även inne i kexbutiken de har utanför och handlade massa kex, billigt var det där inne, alla kex på bilden kostade inte mer än drygt 100 kr!! Perfekt att ha kex hemma när det finns barn hemma och en sambo som gärna går och rotar i skåpen på natten ibland:)
På väg hem stannade vi även till i Skeppshult i fabriksbutiken med stekpannor m.m. hittade en del som jag ville ha men så var kortterminalen ur funktion just denna dag..det är inte så ofta man har lösa kontanter på sig, blir mest att man handlar på kort. Hittade en stekpanna som jag ville ha och vi fick skrapa ihop pengar alla i bilen för att jag skulle kunna köpa denna stekpanna:) Pinsamt att komma med en del mynt..men vad gör man..
En kul dag var det iallafall men man var trött sen efter en lång dag!!!
Nu är det läggdax..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, en "redig" skeppshultspanna.

Jag är uppväxt inte så långt därifrån.. :)

Jag köpte tre nya i höstas därifrån, en grillpanna, en stekpanna och en gryta :) o allt under 500:-