söndag 20 juli 2008

Söndag


Idag är det söndag och det har regnat till och från hela dagen så himla trist.. vaknade vid tio idag och det var så skönt med sovmorgon har haft så himla ont i min arm i natt och då sover man inte så skönt heller..
Började dagen med att göra 3 degar..en rågbrödsdeg, en fralldeg och en bulldeg. Hade nämligen tänkt överraska min vän och jobbarkompis Jill. Hon tycker inte alls om att baka och har lite svårt för det också. Och hon jobbade sitt sista pass idag innan semestern. Jag fick ju ost och kex av henne till min semester så då ville jag ju ge henne lite tillbaka. Så det blev att baka hela förmiddagen sen åkte vi till mitt jobb och gav henne detta och hon blev ju jätteglad:)
Sen åkte vi vidare till Mantorp och gick på det lilla köpcentrat som finns kvar där nu...förr var det ett jättestort köpcentra men nu finns det typ inget alls kvar..kollade på möbelaffären för vi är ute efter ny sängram + nattduksbord. Men hittade inget som vi gillade direkt så vi får leta vidare..
Kollade sen runt på en affär med husbilar det var öppet i nästan varje husbil kul att gå in och kolla hur de ser ut..har aldrig varit inne i en förrut, en kul grej bara att kolla på något annat..
Blev bara lite handlat i mataffären och sen stannade vi till på överskottsbolaget och småhandlade lite.
Nyss kom syrran hit med sin vovve han ska sova här i natt när hon jobbar så snart ska vi gå ut på en promenad.
Det var lite om min dag det..

Inga kommentarer: