lördag 5 juli 2008

Mitt land





Här är mitt trädgårdsland som jag tycker så mycket om, jag grejar med det varje dag nästan och man ser allt som växer:)
Nu har det kommit små små tomater såg jag och några vinbär. Blir nog inte så mycket i år eftersom jag har satt allt här i landet i år. Får se om det blir en rikligare skörd nästa år. Men kul är det!!
Nu har jag tagit på mej mina promenadkläder, tänkte ta en promenad och gå och kolla på mina 3 killar som är och spelar tennis på tennisbanan som ligger 2 km härifrån. Men precis när jag skulle gå så började det spöregna, så himla typiskt alltså...
Hoppas att det slutar snart för jag är sugen på en liten promenad just nu. Har mest tvättat, plockat och rensat i mina trädgårdsland idag. Vi skulle ha åkt till en dagstur till Gränna idag men det var så varmt och så kvavt så regnet hängde i luften så vi struntade i det då.
Hoppas att det blir lite bättre väder i morgon så vi kan åka dit. Är 8 mil dit så det är en liten lagom tur om man bara vill åka iväg på nåt kul.
Suck..regnet ser inte ut att ge sig än...regn regn..det är typiskt när man är ledig på helgen nu så ska det regna, nu i veckan när jag jobbat heldagar så har det varit så fint väder som bara den!!
Igår var det fint hela dagen iallafall så vi kunde grilla kycklingfilé, satt ute med tända ljus Peter och jag till klockan var 23, sen kom myggen och vi var tvungna att gå in..men skönt var det att sitta ute iallafall.
Nu trotsar jag regnet och går ut ändå...
På återseende..


Inga kommentarer: