söndag 27 juli 2008

Sommardag







Idag har varit ännu en varm sommardag, kunde knappt somna igår för grannen hade fest till klockan var 03..det var massor av folk ute i trädgården de dansade spelade musik osv..
Vaknade sen idag vid 09 tiden av att min pippi visslade och ville komma till sängen och gosa, det är bland det bästa hon vet:) Släppte ut henne från buren och hon kom direkt till sängen, jag smörjde in Peter för han hade varit ute i solen och var precis röd..och då skulle ju fågeln vara med också och sprang på Peters ben och bet i hårstråna:)
Åkte sen på fm och hämtade min mormor och morfar och tog med dem ut till Bergs slussar, inget kul för dem att bara sitta inne i lägenheten de måste ju få se lite annat också. Så vi fikade där och gick runt och kollade på båtar.
Sen åkte vi till syrrans sommarstuga och hälsade på och mamma var där också så det var ju kul!
Passade på att plocka en del bär för jag har tänkt att koka blandsaft, har en del bär i frysen också som Robin har plockat åt mej.
När vi lämnade av mormor och morfar fick jag 3 burkar lingonsylt, 3 flaskor saft och inlagd gurka som mormor hade gjort åt oss. Så himla snällt!!!
Hon är världens bästa mormor!!!!!

Inga kommentarer: