torsdag 14 augusti 2008

Torsdag


Idag vaknade jag redan vid 06:45 när Peter åkte till jobbet för han drämde igen dörren...så jag vaknade direkt och det var ju inte så kul precis..
Låg kvar i sängen och läste lite till kl var strax innan nio. Då bytte jag om och tänkte gå en promenad, det spöregnade ute men tänkte skit samma..jag går ut ändå. Tog på mej en vindjacka med luva och promenerade i över 1 timma och det var himla skönt. Hade tur så det slutade regna och solen sken upp.
Har sen suttit och fixat med massa foton. Jag hade inte framkallat foton ju sen i julas så det var en hel del som kom med posten igår. Var tvungen att köpa 2 nya fotoalbum också.
Så jag har sorterat och satt in i album och skrivit lite till korten det tog flera timmar..
Känns ju himla skönt sen när allt var klart!! Måste skärpa mej och inte låta det gå så långt mellan varje gång som jag framkallar foton...
På eftermiddagen åkte Jimmy, jag och en kompis till Jimmy och skulle hälsa på mormor och morfar, hade tagit med muffins till dem och fotoalbum, tänkte det skulle vara kul för dem och titta på fototn.
Men när vi kom dit var mormor inte alls bra!! Hon gick i morgonrock och var andfådd, hade ont i lungorna hade feber. Jag sa till henne att vi åker till akuten för jag vill inte att hon ska bli så dålig igen som hon var för 1 månad sen.
Så vi åkte dit vid 15 tiden och det var bara en före oss i kön så vi tänkte att det var bra då går det fort..men inte!! Mormor fick komma in fort men sen hörde jag inget på lääänge...
Jag satt i 2 timmar i väntrummet innan jag gick in och frågade och då precis kom läkaren till mormor, hon fick röntga och ta prover. Klockan hann bli halv sju innan hon var klar. Det visade på en infektion så hon fick penecillin.
Så himla TUR att vi åkte in!!! Annars skulle det bara bli värre och då kanske hon skulle få åka ambulans och man vet inte vad som hänt!
Skjutsade sen hem mormor och hon var så trött så nu ska hon vila. Hon tackade för att jag tog med henne till sjukhuset och kom som en räddande ängel. Klart man ställer upp för henne!!
Hon ställde jämt upp för mej när jag var liten så nu vill jag ställa upp så mycket jag kan!!
Nu ska jag bara slappa resten av kvällen.
/ K

2 kommentarer:

Åsa sa...

Vilken tur att du åkte dit till din mormor. Vad skönt att det inte var nåt allvarligare än en infektion.
Kram Åsa

Veronica sa...

Vilken tur din mormor har som har dej vännen =) Tur att ni åkte in. När de är äldre sådär så kan en infektion göra mycket! Hoppas att mitt brev med bågarna hittade fram till dej igår. Ha det så gott och kram på dej ;)