tisdag 5 augusti 2008

Gulliga personer i min närhet

Idag har jag blivit glatt överraskad:)
Först ringde mormor och frågade hur det var med mig och frågade om hon skulle koka mer lingonsylt åt oss. Fick även hennes recept på inlagd gurka, mormors recept är bäst för det är sånt som funkat i många år:) Det var så att hon hade gjort en burk gurka till oss för 1 vecka sen lite drygt och den var så god så vi åt upp den rätt snabbt. Så denna gången tänkte jag försöka att göra inlagd gurka själv..har aldrig gjort det förrut. Var ju lite svårt när jag inte kan använda vä arm så bra..men fick ta det sakta så gick det till slut. Vet ju att jag får ont om jag håller på för mycket men det är svårt att vara stilla kan jag säga...
Men den blev inte alls lika god som mormors men den går ju att äta ändå.

På eftermiddagen bakade min stora grabb Jimmy en kladdkaka helt själv som synd på bilden med mintkulor på, så gulligt!!



På kvällen kom min kära syster med en form med lasagne som hon hade gjort, jättegulligt gjort!! Så jag kan vila min arm och slippa laga mat imorgon. Och lasagnen var ju jättegod!!! Peter o Jimmy smakade 2 ggr så den var uppskattad!! Tack så mycket syrran!!!
Och nyss avslöjade Jimmy här..han frågade om jag hade ställt in teflonformarna när jag hade haft på ugnen förrut..och då berättade han att syrran kastat mina FULA men BÄSTA formar som jag har när jag gör klyftpotatis och sen hade hon köpt 3 nya till mej:):)
Undra om det var en pik att jag borde köpa nya plåtar mån tro..haha....


Blev jätteglad för det!!!

Och nu ikväll ringde även min vän Åsa hit och frågade hur det var med mig, vad glad man blir av människor som bryr sig om en!!!

Nu sitter man här pigg..har tyvärr blivit kvällspigg är väl både på gott och ont. Men jag försöker gå upp runt nio på morgonen det är lite lagom..

Och barnen har också vänt på dygnet det är svårt att få dem i säng nu tycker jag. De är gärna uppe sent och sover länge på morgonen. Sen är det flera ungar som sovit över här den senaste tiden.

Nej det får bli allt från mej för idag..

Inga kommentarer: